Skip to main content
AktueltFag

Nye krav til personvern fra Apple – nye løsninger fra vY.

By 30. august 2021september 9th, 2021No Comments

Nye krav til personvern fra Apple – nye løsninger fra vY.

Dette har skjedd: Før sommeren kom Apple med sin nyeste programvareoppdatering, og denne begrenser appenes mulighet til å spore. Hvis du er spesielt interessert, finner du den lengre forklaringen her.

Bare 12 % av Apple-brukere har godkjent sporing etter utrullingen av den nye iOS 14-oppdateringen (kilde: Flurry), og omtrent 75 % av målgruppen for boligannonser bruker et Apple-produkt (kilde: interne resultater i Facebook Business Manager).

Dette vil påvirke all annonsering fremover, men hvor mye? Her får du en lettfattelig oversikt over hvilke utfordringer dette gir, og hvordan det påvirker markedsføringen av ditt boligprosjekt.

📉 1. Begrensninger i innsamlet data. Annonsering mot tidligere besøkende på nettsiden vil ikke lenger fungere som før, men vi har brukt de siste to månedene på å teste alternative løsninger og har kommet frem til en solid plan B for å treffe de samme personene som før. Boligvelgerne våre samler inn såpass store mengder med data at resultatene ikke vil bli nevneverdig påvirket ved bruk av boligvelgerdata.

👨‍👩‍👦 2. Demografisk data vises ikke lenger i kanalenes rapporter. Noe data er fremdeles tilgjengelig i Google Analytics, som er vår primærkilde ved rapportering. Samtidig verdsetter vi tett dialog med megler og gjør fortløpende justeringer basert på deres førstehåndserfaring med interessentene.

3. Domenet til hver prosjektside må verifiseres i Facebook, men no worries. Det ordner vi for deg, så du ikke trenger å tenke på det.

Vi ønsker å gi deg innsikten du trenger for å markedsføre boligprosjektet ditt så bra som mulig, og dette innebærer at vi til enhver tid er oppdatert på alle endringer, utfordringer og muligheter som dukker opp. Ta gjerne kontakt med oss for å snakke mer om digital annonsering.