Skip to main content
AktueltFag

Klikk vs. Leads

By 21. desember 2021No Comments

Klikk vs. Leads

Til tross for at kalenderen viser 2021 skulle man tro at vi fortsatt befant oss i 2004 når det kommer til hvilke måltall enkelte fokuserer mest på i digital annonsering. Vi hører stadig om “høy klikkfrekvens”, “rimelig kostnad per klikk” og at annonseringen dermed går “veldig bra”, men gjør den egentlig det? 🤔

Joda, annonsene presterer sikkert godt nok de, men vi må rette fokuset mot det som faktisk betyr noe. 

For at boligprosjektet ditt skal være en suksess er du avhengig av salg, og for å selge er megler avhengig av interessenter å jobbe med 🤝 Meglerne får ikke ringt til personer som har klikket på en boligannonse på Facebook – de er helt avhengig av at folk registrerer seg med kontaktinfo. Derfor må vi slutte å bry oss om disse klikkene 🙅🏼 Bruk annonsekronene dine fornuftig og sørg for at registrering av interessenter har høyeste prioritet 💰

Rent teknisk – forklart i korte trekk – så er det forskjell på om byrået du jobber med velger klikk eller interessenter som mål for en ny kampanje. Algoritmene gjør en god jobb ved å finne de rette personene basert på hva målet er, så dersom interessenter er valgt som mål for kampanjen vil algoritmene se bort fra alle nysgjerrige naboer og drømmende førstegangskjøpere som kun klikker på annonsen uten å registrere seg 💸

Optimaliserer man for klikk får man selvfølgelig rimeligere klikk, men til gjengjeld betaler du i snitt ca 70 % mer per interessent.

Så, hva gjemmer seg bak “høy klikkfrekvens” og “rimelig kostnad per klikk”? Mest sannsynlig dyre interessenter og få salg, eller rett og slett uvitenhet om hvilke måltall det er viktig å fokusere på 🆘 I verste fall kaster du bort en god slump penger som kunne vært brukt mye smartere.

Vi vet hva som er viktigst for deg og ditt boligprosjekt – derfor fokuserer vi på interessenter og salg! 🥇

vY 2022 - hei@vycom.no