Ikke frykt nett-trollet!
Nett-trollene dukker opp titt og ofte for alle som styrer digitale kampanjer. Hvordan kan det da ha seg at vi ikke trenger å frykte dem – heller tvert imot 🤷♀️?
Vi kjører en stor mengde digitale kampanjer i løpet av et år, og da er det ikke til å komme unna at det dukker opp et nett-troll i ny og ne. Som de fleste kjenner til er det lite positivitet blant disse såkalte trollene, og de har dessuten en egen evne til å hause hverandre opp 😡. Det viser seg likevel at at kommentarer med negativ ladning kan ha en positiv effekt. Det er det flere flere grunner til.
Én grunn er at man ofte kan dra litt på smilebåndet av hvor enormt engasjerte enkelte kan bli. Vi skal heller ikke glemme at nye og store boligprosjekter kan føre til store forandringer i nærmiljøet, og det er naturlig at det setter følelser i sving hos noen. Det er derfor svært viktig at kommentarene besvares på en saklig og ålreit måte 👍.
Den andre, og viktigste, grunnen til at vi ikke er redde for kommentarene er nettopp at de skaper engasjement. Hvis det er én ting algoritmene i sosiale medier liker, så er det engasjement! Jo flere kommentarer, emojis, delinger, reaksjoner (likes etc.) et innlegg har – desto høyere vil algoritmene rangere innlegget 🥳. Det betyr altså at engasjementet – enten det er positivt eller negativt – bidrar til at annonsen presterer bedre og gir et bedre resultat for kunden og prosjektet. Vi ser stadig at de annonsene som blir mest hatet også er de som blir mest elsket, i form av interessenter.
Derfor er det ingen grunn til å frykte nett-trollene og deres engasjement ❤️!