Skip to main content
Aktuelt

Hva lå bak den enorme interessen og salgssuksessen på Ensjøparken?

Hva lå bak den enorme interessen og salgssuksessen på Ensjøparken?

Nylig startet Profier salget av leiligheter i prosjektet Ensjøparken. Interessen i forkant av lanseringen var enorm og spenningen dertil stor for å se hvordan det faktiske salget skulle bli. Ettersom Profier jobber tett med oss i vY på alt innenfor kreativt arbeid og annonsering var vi interesserte i å dykke ned i materien for å se hva som førte til den unormalt store interessen.

Leveranser
Vi ser en klar korrelasjon mellom;

  • hvor tidlig vi involveres i prosjektene
  • hvor stor tillit og takhøyde vi blir gitt i vårt kreative arbeid
  • hvilken interesse og momentum vi klarer å generere i forkant av en salgsstart

Gjennom vårt årelange samarbeid med Profier har vi opparbeidet oss den nødvendige tilliten og takhøyden for å gå kreative veier og teste nye ting. I tillegg til å levere de mer standardiserte produktene; 3D visualiseringer, boligvelger, områdefoto, film, annonsemateriell (print og digitalt), oppsett og kjøring av digital annonsering, så testet vi noe vi aldri har testet før. Nemlig en nyere teknologi kalt Lottie Scroll.

Hva er Lottie Scroll?
Lottie Scroll er en relativt ny teknologi innenfor webutvikling og er en ny form for animasjon. Den skiller seg fra andre animasjoner ved at brukeren selv styrer animasjonen gjennom scrolling på mus / mousepad. Se for deg en lineær film, men i stedet for å spole frem og tilbake med en “slider” så har du full kontroll ved kun å scrolle opp og ned. I tillegg er den 100% bygget inn i nettsiden så det fremstår som “native” innhold og ikke et innlemmet videovindu. Som med alle andre nye teknologier har Lottie Scroll noen barnesykdommer som f.eks. kan gi utslag på mobile enheter. Utfordringen ligger i å balansere filstørrelse, kvalitet og netthastighet slik at opplevelsen flyter like godt på alle flater. Med det sagt, muliggjør teknologien en helt ny form for historiefortelling som Profier var nysgjerrige på å teste ut.

Unikt i eiendomsbransjen
Vi har sett noen få eksempler på norske nettsider som har nyttiggjort den nye teknologien og vi ønsket å tilby Profier muligheten til å være først ute i eiendomsbransjen. Gjennom tett samarbeid med Profier og underleverandører laget vi et storyboard som skulle vise hvordan det var å komme fra gaten og inn i ditt fremtidige hjem i Ensjøparken. Mange tusen 3D visualiseringer ble produsert og mappet opp i rekkefølge før vi definerte animasjonsbanene. Resultatet ble en helt unik opplevelse som har blitt veldig godt mottatt av brukere og interessenter.

Hva skapte suksessen?
Med over 2 000 interessenter i løpet av 6 uker og 80% solgte enheter ved salgsstart er det liten tvil om at Ensjøparken har vært en enorm suksess. Det er selvfølgelig mange faktorer som bidrar til denne suksessen; alt fra beliggenhet, leilighetenes utforming og pris, til alle de kreative leveransene og målrettingen i den digitale markedsføringen.

Vi har likevel en stor tro på at Lottie Scroll og en helt ny opplevelse var med på å bidra til det hele. Dette var som sagt noe helt nytt og folk flest liker nye opplevelser som engasjerer, i hvert fall hvis de er i modus for å kjøpe seg produktet som vises. Lottie Scroll på nettsider levert av vY byr på helt unike muligheter til å fortelle historier på en ny måte, samt vise frem kvaliteter og unike salgspoeng på en overbevisende måte – og på brukerens premisser i form av at de selv styrer opplevelsen.

Er du interessert i høre mer om hva vY kan hjelpe deg og ditt prosjekt med? Ta kontakt med oss på hei@vycom.no da vel!

vY 2022 - hei@vycom.no